For the past few years soccer fans across North America have buzzed about Efrain Alvarez, the highly-touted LA Galaxy academy product coveted by the national teams of both Mexico and the United States.

If you didn’t know about Efra before, odds are you do now.

The 16-year-old Homegrown grabbed the spotlight in his MLS debut on Saturday night, coming off the bench to help power the Galaxy’s second-half comeback with an assist on the equalizer and a key role in Zlatan Ibrahimovic’s game-winner in a 2-1 win over the Chicago Fire at Dignity Health Sports Park.

Last year Efra became the youngest player ever to appear in USL play; on Saturday he became the youngest ever to appear for the Galaxy.

Checking in just shy of the hour mark with LA trailing 1-0, Alvarez took up a spot on the Galaxy’s right flank and soon started making things happen. Gathering a loose ball on the right side of the Fire penalty box after a half-cleared corner kick, the East Los Angeles native bewitched Aleksandar Katai with a bit of skill before delivering a teasing cross for Daniel Steres to nod past David Ousted.

mlssoccer.com

Durante los últimos años, los fanáticos del fútbol en toda América del Norte han llamado la atención sobre Efraín Álvarez, el producto de la academia LA Galaxy, altamente promocionado, codiciado por los equipos nacionales de México y Estados Unidos.

Si no sabías sobre Efra antes, lo más probable es que lo hagas ahora.

Homegrown, de 16 años de edad, llamó la atención en su debut en la MLS el sábado por la noche, saliendo del banco para ayudar a impulsar el regreso a la segunda mitad del Galaxy con una asistencia para el empate y un papel clave en el juego ganador de Zlatan Ibrahimovic en un 2 -1 victoria sobre el Chicago Fire en Dignity Health Sports Park.

El año pasado, Efra se convirtió en el jugador más joven en aparecer en la USL; el sábado se convirtió en el más joven en aparecer para la galaxia.

Justo al llegar a la marca de la hora con LA perdiendo 1-0, Álvarez ocupó un lugar en el flanco derecho del Galaxy y pronto comenzó a hacer que las cosas sucedieran. Recolectando un balón suelto en el lado derecho del área de penalización de Fire después de un saque de esquina medio despejado, el nativo de East Los Angeles hechizó a Aleksandar Katai con un poco de habilidad antes de entregar una cruz burlona para que Daniel Steres asiente con la cabeza más allá de David Ousted.