The Tour de France looks set to be postponed following the French government’s extension of a ban on mass gatherings because of the coronavirus pandemic.
President Emmanuel Macron said on Monday that restrictions on public events would continue until mid-July.
Cycling’s biggest race, won by Team Ineos’ Egan Bernal last year, is due to run from 27 June to 19 July.
Race organisers ASO have been contacted for comment.
The Tour, due to start in Nice, is being contested by Bernal’s Ineos team-mate and four-time winner Chris Froome after the Briton broke his neck, femur, elbow, hip and ribs in a crash preparing for last year’s event.
Colombian Bernal won last year’s race following a battle with Britain’s Geraint Thomas, who won the 2018 edition.
On 10 April, cycling’s governing body furloughed staff and cut leaders’ salaries as a result of the global pandemic.
The International Cycling Union blamed the postponement of the Olympics and Paralympics, plus losing much of its annual calendar, for the move.
The Giro d’Italia has already been called off, along with the ‘monument’ one-day races: Milan-San Remo, Tour of Flanders and Paris-Roubaix.
As it stands, the Road World Championships remain scheduled to take place at the end of September in Switzerland.
bbc.com
El Tour de Francia parece que será pospuesto después de la extensión del gobierno francés de la prohibición de las reuniones masivas debido a la pandemia de coronavirus.
El presidente Emmanuel Macron dijo el lunes que las restricciones a los eventos públicos continuarán hasta mediados de julio.
La carrera más grande del ciclismo, ganada por Egan Bernal del equipo Ineos el año pasado, se realizará del 27 de junio al 19 de julio.
Los organizadores de la carrera ASO han sido contactados para hacer comentarios.
El Tour, que comenzará en Niza, está siendo disputado por el compañero de equipo de Bernal Ineos y cuatro veces ganador Chris Froome después de que el británico se rompió el cuello, el fémur, el codo, la cadera y las costillas en un choque preparándose para el evento del año pasado.
El colombiano Bernal ganó la carrera del año pasado luego de una batalla con el británico Geraint Thomas, quien ganó la edición de 2018.
El 10 de abril, el órgano rector del ciclismo suspendió al personal y redujo los salarios de los líderes como resultado de la pandemia mundial.
La Unión Internacional de Ciclismo culpó al aplazamiento de los Juegos Olímpicos y Paralímpicos, además de perder gran parte de su calendario anual, por la mudanza.
El Giro de Italia ya ha sido cancelado, junto con las carreras de un día «monumento»: Milán-San Remo, Tour de Flandes y París-Roubaix.
Tal como están las cosas, los Campeonatos del Mundo de Carreteras siguen programados para finales de septiembre en Suiza.