LAKE BUENA VISTA, Fla. — LeBron James left Cleveland for Los Angeles, the Midwest for the West Coast, the Cavaliers for the Lakers.    

Enamored with NBA history, he not only wanted to play for one of the league’s iconic franchises, he wanted to win a title with the Los Angeles Lakers.

«There’s no reason you should become a Laker, became a Yankee, become part of Man U, become part of some franchise or clubs and you don’t think about winning championships or winning at the highest level,» James said in Akron in the summer 2018 after signing with the Lakers. «That’s what the history is all about.»

The Lakers are back atop the NBA after a decade-long absence, and James is now part of that prolific Lakers history.

Los Angeles defeated Miami 106-93 in Game 6 of the NBA Finals on Sunday — an anti-climactic end to the Finals but an improbable conclusion to the 2019-20 season that began with training camps more than a year ago and ended in a bubble because of COVID-19 on the Disney World campus in central Florida.

usatoday.com

LAKE BUENA VISTA, Fla. – LeBron James se fue de Cleveland a Los Ángeles, el Medio Oeste a la Costa Oeste, los Cavaliers a los Lakers.

Enamorado de la historia de la NBA, no solo quería jugar para una de las franquicias icónicas de la liga, también quería ganar un título con Los Angeles Lakers.

«No hay ninguna razón por la que debas convertirte en un Laker, convertirte en un Yankee, formar parte de Man U, formar parte de alguna franquicia o clubes y no pensar en ganar campeonatos o ganar al más alto nivel», dijo James en Akron en el verano 2018 tras firmar con los Lakers. «De eso se trata la historia».

Los Lakers están de vuelta en la cima de la NBA después de una ausencia de una década, y James ahora es parte de esa prolífica historia de los Lakers.

Los Ángeles derrotó a Miami 106-93 en el Juego 6 de las Finales de la NBA el domingo: un final anticlimático para las Finales, pero una conclusión improbable para la temporada 2019-20 que comenzó con campos de entrenamiento hace más de un año y terminó en una burbuja. debido a COVID-19 en el campus de Disney World en el centro de Florida.