PORTLAND, Ore. (AP) Rodney Hood checked back into the game, a fresh body among the weary ones all over the court. 

Eager for postseason redemption after struggling in the playoffs last year, Hood got his chance Friday night. 

All he had to do was wait until an NBA postseason record-tying fourth overtime. 

Hood hit the key 3-pointer with 18.6 seconds left and the Portland Trail Blazers beat the Denver Nuggets 140-137 to take a 2-1 lead in the Western Conference semifinals. 

Hood was a starter for Cleveland last season when the playoffs opened, but fell out of favor and refused to check into the final minutes of a blowout win over Toronto in the second round. He was acquired by the Blazers in a February trade.

NBA.com

PORTLAND, Oregón. (AP) Rodney Hood se reincorporó al juego, un cuerpo nuevo entre los cansados de toda la cancha.
Ansioso por la redención de postemporada después de luchar en los playoffs el año pasado, Hood tuvo su oportunidad el viernes por la noche.
Todo lo que tenía que hacer era esperar hasta un cuarto tiempo extra en la postemporada de la NBA.
Hood golpeó la clave de 3 puntos con 18.6 segundos restantes y los Portland Trail Blazers vencieron a los Nuggets de Denver 140-137 para tomar una ventaja de 2-1 en las semifinales de la Conferencia Oeste.
Hood fue titular para Cleveland la temporada pasada cuando se abrieron los playoffs, pero perdió el favor y se negó a registrar los últimos minutos de una victoria sobre Toronto en la segunda ronda. Fue adquirido por los Blazers en un intercambio de febrero.